دنیای پس از کرونا و چند اتفاق قابل پیش بینی

در تمامی اپیدمی هایی که از گذشته تا به حال رخ داده است دوران پسا اپیدمی اتفاقات نویی را شاهد بوده است. کرونا بیماری نوپدیدی که کل کشورها را طی کرد  و به یک بیماری پاندمیک یا جهانی تبدیل شد قطعا باعث تغییر رویکرد ها خواهد شد که می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- تعاملات انسانی شیوه جدیدی لازم خواهد داشت

قطعا اگر مدت بیماری طولانی باشد و یا بیماری همانند سرماخوردگی و آنفلونزا بخواهد همراه جوامع انسانی باشد مدل تعاملات و رفت و آمد ها و نشست و برخاست های بشر تغییر خواهد کرد و تماس ها رو به کاهش خواهد بود.

2- مراکز پرجمعیت کم رنگ تر خواهد شد

مراکز تجاری، آموزشی،  نظامی و… قطعا نیاز به بازنگری های  جدی و  جدیدی خواهد داشت.

3- زیر ساخت های دیجیتال تقویت خواهد شد

اهمیت و ضرورت استفاده از روش های نوین مشخص شده و به سرعت کمپانی بزرگ و پیشرو در این زمینه تلاش خواهند کرد.

4- گسترش هوش مصنوعی  و ربات ها در تمامی حوزه ها پرقدرت تر حضور خواهد داشت

استفاده از ربات ها تعریف جدیدی پیدا کرده  و در تمامی زمینه ها از صنعت دارو، هتلداری، کارخانه ها، انتقال بست ها و….. استفاده خواهد شد.

5- خدمات از راه دور توسعه خواهد داشت

خرید های آنلاین، پزشکی از راه دور، مشاوره از راه دور و …… به سرعت رشد خواهد کرد.

6- ظهور باشگاه های ورزشی مجازی

شاید اندیشه اینکه بتوان باشگاه ورزشی مجازی را دایر کرد و افراد را دور هم به صورت مجازی و از راه دور به ورزش کردن دعوت کرد در سال های گذشته تعجب همگان را به همراه داشت اما کرونا ثابت کرد در آینده اینچنین خواهد بود و افراد تحت مدیریت باشگاه مجازی در خانه و یا نزدیک ترین پارک زیر نظر مربی آنلاین ورزش خواهند کرد.

7- توسعه آموزش های آنلاین و مجازی

قطعا کرونا باعث شد تعداد بسیار گسترده ای از مدرسین و محصلین با سیستم های آموزش از راه دور آشنا شوند و کمپانی های ارایه دهنده خدمات بسیار رشد کنند. مدرسین که توانایی بالایی در تولید محتوا و آموزش آنلاین داشتند بیش تر زیر نظر قرار گرفتند و توجه والدین را به خود جلب کردند.